Heldag i "the Old Courtroom" och brandalarm.. igen..

Igårkväll gick vi till (vad som tydligen var) Brightons äldsta pub för att träffa Alec, Camilla och hennes kompis.

Har nyligt kommit hem från the Old Courtroom där jag har lyssnat på föreläsningar om Ancient Egypt. Det var väldigt intressant och helt klart en supertrevlig dag.
Först var det en föreläsning om Brighton Museum's historia, andra föreläsningen handlade om begravningsritualer m.m. Tredje föreläsaren berättade om the Griffith Institute och dess historia och betydelse, han fick även med lite om några kända egyptologer. Föreläsaren för den sista föreläsningen var sjuk, men då var en annan väldigt modig och tog på sig att gå igenom hans, utan att egentligen ha hunnit läsa igenom det själv speceillt mycket. Dert var starkt gjort!

Efter föreläsningarna gick jag längs piren ett tag. De har ett eget spökhus! (Nog för att jag aldrig skulle sätta min fot där..)

När jag kom upp till lägenheten så gick brandlarmet. Igen. Jag gick ned och utanför dörren träffade jag på en kille som skulle på en visning av en studio i byggnaden. Monika smsade och berättade att det skulle vara en lägenhetsvisning där idag, så jag kopplade ihop två och två. När en tjej i byggnaden stängt av brandlarmet sprang jag upp, hämtade min dator och gick ut. Nu sitter jag i solen i parken, och tänker sitta här tills visningen är klar (vill inte vara där när de ser högen med disk som vi inte orkade ta itu med igårkväll eller imorse ^^

Lägenhetsvisningar och brandalarm verkar gå hand i hand i det här landet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0