"Hello, is this Miss Lidman?"

Grattis på 22-årsdagen Ida!



Blev nyss väckt av ett telefonsamtal. Att låtsas som man har varit vaken i timmar, plus få ihop en sammanhängande engelska, är en utmaning när man är nyvaken.
Det var en kille från HMV som ringde för att berätta att filmen jag beställt har kommit in. "Great" var ungefär allt jag kunde säga.
Är dock slagen av hur bra han uttalade mitt efternamn, han fick det på något sätt att nästan låta engelskt.. Eller i alla fall svengelskt..

Igår blev en... intressant kväll. När jag väl hade bestämt mig för att gå och sova, upptäckte jag en skitstor spindel på väggen! Ja, jag vet att jag alltid brukar säga att spindlarna är jättestora, men nu var den verkligen det! Och jag var ensam
Jag börjde direkt rabbla upp för mig själv det lilla fakta jag kan om spindlar, för att figurera ut om det finns giftiga spindlar i England. Sedan drog jag fram dammsugaren, pluggade in den och stod beredd, stirrandes på den svarta, klumpen med långa, äckliga ben som stirrade tillbaka. Tyvärr var jag alldeles för feg för att faktiskt dammsuga upp jäkeln, istället började jag tänka på att detta var ett perfekt tillfälle att lära känna grannarna. "Excuse me, I've got something in my flat that I want dead. Do you think you can help me?".
Innan jag hann göra något, så drog sig spindeln tillbaka, in under heltäckningsmattan. Tur för han, är allt jag kan säga.
Det tog ett tag innan jag lyckades lugna ned mig tillräckligt för att sova, men jag hade dammsugaren framme, utifall att..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha men ush - jag förstår precis hur du känner ang spindeln. Men är det inte ännu mer skrämmande att den faktiskt finns kvar och kan komma tillbaka? Kommer du inte hem snart?

2009-04-06 @ 20:42:48
URL: http://roosjohanna.blogg.se/
Postat av: Maria S

En död spindel är enlycklig spindel. Jag skulle då inte vilja att det var under mattan, hellre i dammsugaren. (Fast hos oss är det jag som tar bort de där krypen)

2009-04-09 @ 21:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0