London.

London var ... London. Ett varmt London. Som  en riktig sommardag, smockat med folk (självklart nästan ingen som faktiskt pratade engelska, t.ex. hörde vi fler som pratade svenska än jag har stött på sedan jag kom hit i Februari), stress, utryckningsfordon och helt underbart ^^

P.g.a. det varma vädret gick vi på morgonen och satte oss i Hyde Park och åt lunch (försökte oss på lite kändisspaning också, gick inte så bra). Sedan tog vi bussen till the British Museum... Sigh... Det är så mäktigt att gå in i byggnaden..
Denna gång hyrde jag en audio tour, så jag hade en telefon fastklistrad vid örat en stor del av tiden ^^
Det första jag sprang till kan nog de flesta gissa, Rosettastenen. Efter att ha stått och stirrat på den ett tag, vandrade jag omkring bland de egyptiska föremålen tills det var dags för en gratis guidad tur om forn-Egypten :D

Vandrade omkring lite mer, förutom de egyptiska föremålen såg jag dessutom the Crystal Skull (tog ett bra tag innan jag ens förstod att den faktiskt fanns på riktigt, haha).

Efter några timmar så var vi så slut i våra huvuden, mycket beroende på värmen, men jag tror dessutom det var p.g.a. hur stort det var att vara på museumet. Så vi tackade för oss och begav oss till Hyde Park och åt inköpt middag. Vi gick runt i parken (oj vad stor den är!) innan vi begav oss tillbaka till Victoria Station.

Ja, det var Londonresan ^^

Ikväll ska vi gå till piren och spela lite airhockey (yes!), sedan ska vi möta upp med Alec och Camilla på någon bar längs stranden. Blir nog bara en kort stund, då vi båda ska upp tidigt imorgon.

Kul att höra att snön smälter och att värmen har kommit till Skellefteå också, annars är jag inte säker på att jag vill komma hem :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅh vad kul att du äntligen fått se mycket i London;)

Jo här i umeå smälter snön med en väldans fart också :P

hihihi, men du den 7 8 maj så kommer jag nog til skeå ;) Vad tror du om det? ;)

hoppas du får njuta av värmen och hade bra där borta vännen tills vi ses snart i hope ;) kramaar

2009-04-22 @ 14:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0