Stopping traffic.

"Det kommer att regna lördag och söndag" var det någon som sa. Som jag uppfattade det så har det varit strålande solsken hela helgen, idag var nog den varmaste dagen. Tanken var att vi skulle gå och se en gratisfilm på biblioteket inne i schtan, men vädret lockade oss till stranden.. som alla andra i Brighton. Det var smockat med folk längs the Seafront, och vi trängde in oss just bredvid vattnet, så nära att man var lite orolig att få en våg över sig. Jag såg detta som ett perfekt tillfälle att reparera min ojämna solbränna, och fastän jag tänkte mycket på att skydda ansiktet (för att jag inte skulle bli ännu rödare) så kan man väl säga att jag skulle kunna ta jobb som stoppljus. Herreminje. Däremot har jag faktiskt lyckats med att sola även den vänstra armen idag, så den är lika röd som den högra. Weee.

Efter att vi tröttnat på att trängas på stranden gick vi hem till lägenheten och drog med oss en filt för att lägga oss i parken bredvid oss. Efter ett tag dök Alec upp, med en present a lá dadlar och nougat-liknande godis från Dubai. Vi såg det som ett bra tillfälle att få träffa honom, och spara pengar, genom att vara hos oss, laga mat och se film. Det blev ett litet hopkok av det vi hade i skafferiet, och några timmar av bara en massa struntprat vid matbordet. Någon film hanns inte med, då vi alla hade lite saker att göra ikväll, jag tänkte t.ex. börja packa, så det blev ett sista farväl av Monikas gamla, och min nya Brightonvän.

Imorgon är min sista dag här, jag kommer nog mest att packa (och gömma mig för en ev. sol) sedan på kvällen får vi se om vi går till en pub eller bara går längs stranden. Det känns nästan lite opassande att spendera sista kvällen på en skandinavisk pub. Kanske the Oakthe Juggler eller Fiddler's Elbow? Vi får se ^^

   

Kommentarer
Postat av: Johanna

Längtar tills du kommer hem :)

2009-04-27 @ 10:12:09
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0