A "Dear Diary" moment.

Jag har, (och förlåt alla tvivlare därute för att jag nu kommer att förstöra er världsbild), idag lagat en helt ätlig vegansk gryta. Ja, det stämmer, Erika kan till viss del laga mat. Monika godkände grytan som bestod av .. jag vete sjutton, slängde i det mesta jag hittade.

Idag gick vi på stan i Hove, införskaffade bl.a. ett engelskt SIM-kort. Tur att man har en Monika, då ens engelska ibland kan klassas som en 7-årings.
Sedan slog vi på stort med att gå till ett café där de gör fruktansvärt goda mackor med fyllning. Så med våra mackor och en kopp kaffe/te så gick vi och satte oss i en mysig park och såg bl.a. en kille som kom och sprang, endast iklädd boxershorts och gympaskor (?!). Jag vet att jag kanske har skrytit lite om hur fint väder det var under mina första dagar här. Nu är det så att vädret har blivit lite sämre, det har varit en del regn och mycket blåst. Så de enda anledningar vi kunde komma på varför killen sprang omkring tpy halvnaken, var; 1. Han hade förlorat alla sina kläder. eller 2. Han hade förlorat ett vad.
Vi gick vidare till biblioteket för att låna internet, och hips-vips hade vi bokat tur-och-retur resa till London för endast £4,50 för 2 personer. Målet är att vi sedan ska boka en bussresa från London till Oxford (tur & retur, 2 personer) för £10. Likamed, £14,50, tur och retur, 2 personer, från Brighton till Oxford. Där ska vi gå omkring på Universitetsområdet och i staden för att se byggnaderna och se om studenterna är lika snobbiga som man tror ^^ .
Vi ska även försöka få tag i en billig resa till Irland (!!!) och spendera några dagar där.

Ikväll ska jag ha en filmkväll och se "Mumien 1 & 2" medan Monika och Danil ska fara och klättra på en klättervägg.

Imorgon kväll blir det utgång med Monikas vänner, ska bli kul att få gå ut på riktigt i Brighton, samt att få chansen att öva sin engelska en hel kväll.

Kommentarer
Postat av: johannapanna

Men ååh vad kul, att få fara till irland också :D

här är allt bra, molly mage är lite konstig, haha var upp med henne 2 ggr mitt i natta dock, hoppas på att det går över snart. Annars så längtar jag tills sommaren!

Krrram

2009-03-05 @ 20:28:39
Postat av: Johanna

Vill bara skriva och göra dej lite stolt.. gissa vilken film jag host äntligen har sett?? Twilight!!! Ska nog gå och se den igen nu.. ha de bäst! kram

2009-03-07 @ 23:48:33
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0