Ajm fråm Sviden.

Har nyss kommit tillbaka från att göra praktiskt taget ingenting. Har suttit på stranden en stund, gick sedan till ett café/restaurang och beställde "chips" och kaffe. Började prata lite med en utav ägarna, då han uppenbarligen hörde en viss dialekt i mitt uttal och frågade vart jag var ifrån.
Det är bra att komma ut och träna lite grann på engelskan, och framförallt uttalet.

Helt otroligt att det kan ligga, ca. 50 m (med mina mått) från en stor stad samt en stor väg, en vacker strand där det enda man praktiskt taget hör är vågor och fåglar.

Gick till Primark igår (alldeles själv, och utan att gå vilse dessutom! Whaat?). Alltid ett roligt ställe att vara på, om än lite mycket folk. I alla fall, när jag, som småstadsmänniska jag är, stod vid ett övergångsställe och väntade på grön gubbe, så kom en liten tant fram till mig och sa åt mig att inte gå förrän det blir grönt och berättade om hur farligt det är. Nu har jag ju väldigt mycket respekt för trafiken här, så självklart att jag väntar tills det är grönt. Däremot får jag se den där lilla, gamla tanten, efter ett tag, springa över vägen, mot rött!
Jag och Monika träffade även på 2 svenskar igår. Vi var allihop på jakt efter en affär som hade kvällsöppet, och efter två nitlotter hittade vi till slut till en affär. De var de första svenskarna jag har stött på än så länge, det närmsta jag har kommit annars är norrmän. En kul grej :)

P.s. Hur tänker engelsmännen när de har en varmvattenskran, samt en kallvattenskran?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0