Brighton Museum & The Mock Turtle.

Nyss hemkommen från en heldag i centrala Brighton. Medan Mon var på sin arbetsintervju spenderade jag några timmar på Brighton's museum. Ett väldigt trevligt ställe, men besvikelsen fanns där då jag kom fram till montrarna där det funnits egyptiska amuletter osv. och det enda jag fann var en skylt där det stod att de var tillfället borttagna i väntan på de nya Forn-Egyptiska avdelningarna. Men får tänka att det inte är så länge kvar, har redan bokat in en hel helg som ska spenderas på Brighton Museum när dessa öppnas i slutet av Mars. Monika kom och mötte mig när hon var klar med intervjun (gick vidare från båda "omgångarna", nu håller vi tummarna om att hon får jobbet!), och vi spenderade ca. 2 timmar på the Art Gallery. Vid 14-tiden mötte vi upp med Alec och Camilla på The Mock Turtle. Vi hade väldigt trevligt och njöt av gott fika. Efteråt gick jag och Mon vidare till stort bibliotek i koppling till Brighton Museum, och jag såg nog ut som ett barn i en leksaksaffär när jag upptäckte hur många böcker de hade om forntida Egypten, plus att vi såg en lapp där det stod att det fanns en avdelning där man kunde få se speciella böcker om forntida Egypten, samt bilder. Nu har Mon gått iväg till sitt jobb och ska spendera kvällen med att spela datorspel el. gameboy, och jag har väldigt rolig läsning framför mig :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Funderar på hur sjutton min mormor visste att det fanns en Italiensk fotbollspelare med det namnet :P haha

2009-03-12 @ 17:29:46
URL: http://roosjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0