En mörk timme.

Det var smockat med folk som ville se de nya avdelningarna. Jag och Monika skulle ta en paus efter att ha sett en utav avdelningarna, och bestämde oss för att gå och äta lunch. Vi hamnade på en vegansk reasturang, och jag måste säga att salladen jag beställde (falafel, guacamole & hummus) var helt jäkla fantastisk. Till våra sallader drack vi färskpressad juice och kände oss väldigt hälsosamma.

Sedan hamnade vi på ett flertal butiker med begangnade böcker, inhandlade böcker om Mary Stuart, Anne Boleyn, och Lady Jane Grey (anar ett tema).

Efter vår shoppingrunda var våra ben inte på humör att trängas på museumet, så Monika dumpade av mig på Fiddler's Elbow, medan hon gick för att göra lite mer shopping inför Glasgow.
Jag njöt som fisken i vattnet bland engelsmännen när de visade England-Slovakien. Härlig stämning, speciellt när en kille skulle fippla med monitorn och råkade stänga av den just när England gjorde mål, jävlar vad utbuad han blev^^.

20.30 var det Earth Hour, så vi släckte lampan och tände värmeljus medan vi lyssnade på första halvlek av Sverige-Portugal.
Just nu verkar inte internetradion tycka om att jag uppdaterar bloggen..

Imorgon blir det tillbaka till museumet, då det är en gratis föreläsning m.m.

18.00 lämnar vi Brighton och 22.00 går bussen från London för att ta oss till Glasgow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0