The Juggler.

Nu sitter jag på "The Juggler", en pub här i närheten, som har WiFi-uppkoppling:D En tom pub med en tuff aussie bakom baren möter mig när jag kommer in. Hår ner över axlarna, skägg och i en cowboyhatt pratar han glatt på och frågar var jag är ifrån (ingen verkar då gå miste på att jag inte är från England), vi diskuterar hur det är att komma från en småstad in till en storstad och dess trafik, och hur glada "the folks back home" blev när han kom hem med ett uns av brittisk dialekt.

En väldigt mysig pub är det Monika tipsade mig om. Nu har det tillkommit lite folk, bara stammisar (och jag). De har en poster uppe på dörren att de bojkottar Coldplay här. Haha.

Jag tänkte beställa lite mat, men det skulle inte komma än på någon timma, så jag tänkte slå på stort och beställa det som det är ett fakta att alla engelsmän dricker mitt på dagen... uhm.. mormorsaft. Tyvärr så glömde jag att komma ihåg att när man ska beställa mormorsaft här måste man säga att man vill ha en "half a pint", så nu sitter jag med en pint mormorsaft framför mig. Kommer nog vara kvar här ett tag, då jag inte riktigt är någon stordrickare av mormorsaft ^^ Plus att jag är hungrig och väntar gärna på något ätbart. Att de även har WiFi gör det hela ännu bättre. Det verkar som att jag kan dessutom lägga upp bilder, vilket inte har fungerat på några dagar, så jag ska passa på att visa lite bilder jag har tagit :)

Lördag, Drakflygning i Wild Park och matlaging/filmkväll hemma hos Danil

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0