Fredagsshopping.

En Erika själv i Brightons centrum + löningsdag = Inte så bra...
 
... Men kul har jag haft^^

Filmmonster som jag är så gick jag in på en stor filmbutik i närheten. Jag har fortfarande inte lärt mig att £1 inte är samma sak som 1 SEK, så jag tyckte allt var jättebilligt. I och för sig var det nog ganska billigt, men det hade ändå varit lättare att stå emot om det handlade om svensk valuta.

Följande filmer inhandlades (för den intresserade);

1. Northanger Abbey (filmatiseringen av boken jag köpte under min första tid här). Filmen är bra, dels för att den är baserad på Jane Austen's bok, och dels för att jag älskar kostymdrama-filmer.
2. Pride & Prejudice (Yes, I know). Filmen är inte lika bra som boken och BBC-serien, dels för att de missar mycket när de kortar ner den till 2 timmar, och dels för att .. well, Keira Knightley passar inte i rollen som Elizabeth Bennet. Men, det var extrapris på den, och jag har svårt att säga nej.
3. Hairspray. En sådan feel-good film! Den som av någon anledning har undgått att se denna film, måste bör se den.

Sedan passade jag på att beställa Circle of Friends, en filmatisering av en utav mina favoritböcker. Att jag äntligen ska få tag på den (!!). Dock blev jag lite orolig när hon sa att det kan ta några veckor innan de får in den... Jag kommer vakta mobilen som en hök.

Efter att jag gjort en mini-länsning av butiken gick jag vidare. Efter ett tag hamnade jag på Dorothy Perkins. Där hade de en skjorta/skjortklänning som det lika gärna kunde ha stått Erika på. Så där försvann lite mer pund.  



Imorgon är det Dagen jag väntat på. Först blir det att gå på Brighton's museum, då de nya avdelningarna äntligen ska invigas. Jag vet då en som kommer stå och hänga på låset ^^

Sedan på kvällen är det fotboll (!). Tyvärr verkar det som att England inte överhuvudtaget kommer sända matchen (katastrof!), så i värsta fall får jag och Monika sitta och lyssna på internetradio. Vet inte om internetuppkopplingen kommer att palla detta, men det finns ju alltid pubar och hörlurar annars.

P.s. Är det lite väl smörigt överdrivet att ta med sig en skotskrutig klänning till Glasgow?

Kommentarer
Postat av: Malin

Att ha skotskrutigt i Glasgow är inte överdrivet, man ska ju ta seden dit man kommer :) Du blir nog inte ensam om det heller. :p

2009-03-28 @ 16:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0