Måndag.

Vi hade riktigt roligt igår kväll, det blev bestämt (jag kan ha haft något med beslutet att göra) att vi skulle gå på en irländsk pub, Fiddler's Elbow, där det då var Open Mic. Jättetrevligt att ha live-musik plus att det spelades några irländska låtar (!!), så man kan säga att jag trivdes som fisken i vattnet. Mycket engelska blev det då att prata, då vi hade alla möjliga diskussioner, allt från att prata om andra världskriget, till att Monika fick berätta några skämt om norrmän, bara för att Danil ville se om de blev bra när de översattes till engelska. Det blev de inte.

Monika for till jobbet imorse, så jag har varit ut lite och läst ut boken jag köpte. Fick ett sms av Mon imorse om att hon ev. skulle jobba hela kvällen också. Stod nyss och lagade mat, i tron om att Monika skulle komma hem och äta, men fick då ett sms som bekräftade att det gör hon inte. Så nu har jag massor av spagetti, stekt svamp & vitlök som ska in i frysen/kylen. Får se om jag går till affären och köper en sötsur sås till så att det inte blir så torrt.. Hmm..

Planen för ikväll var egentligen att vi skulle gå och se en film bredvid Danil's kollektiv (tror jag). Men får se, då blir det väl en lugn hemmakväll här istället :)

Imorgon ska Mon på arbetsintervju. Jag ska haka på in till Brighton, kanske gå på något museum i väntan på att hon ska bli klar, sedan ska vi förmodligen möta upp Alec och gå på "The Mocked Turtle", ett café som tydligen är väldigt rosa, blommigt och gulligt. Haha. Får se om jag äntligen får prova på te och scones. Vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0