Pav Tav

Igår kväll var alltså en utekväll med Monikas engelska vänner. Vi träffades på Pav Tav (pub) för att fira Liz som fyllde år. Riktigt kul var det, Monika har skaffat sig väldigt trevliga vänner här, helt klart godkända ^^ . Även roligt att få prata engelska en hel kväll, och enligt Danil så har den blivit bättre (stolt). I och för sig var den på väldigt låg nivå när jag först kom hit, och kunde omöjligt ha blivit sämre ^^ .
Man märker stor skillnad med Brighton och min lilla hemstad, då jag verkar vara den enda som lägger märke till när killar kommer ut på puben utklädda till tjejer eller att man sitter på puben tills de stänger, och sedan går vidare till dansställen.
Efter Pav Tav gick vi vidare till en klubb som skulle spela lite soulmusik. När vi först kom in trodde jag att jag hamnat mitt uppe i en miniversion av MTV's "My Sweet Sixteen", där var en födelsedagsfest med ganska unga människor. Vi blev dock skickade en trappa nedåt, och där var de då inte några sextonåringar, inte. Vi blev ganska mycket yngst där, då var det också bara ca. 7 personer till i rummet förutom våran grupp.
Tröttheten gjorde så att jag, Monika & Danil gav upp ganska fort och gick hem ^^ .  

Kul att veta att det lär bli fler tillfällen att träffa dessa människor, då enligt Monika, de flesta utav dem fyller år i Mars.

Idag fick jag för första gången pröva på att gå till ett Laundrette-ställe. Det var ganska mysigt faktiskt. Medan tvätten var i full gång så satt Monika med näsan i skolböckerna medan jag satt och njöt av min nyinköpta bok "Northanger Abbey".


 
Monika & Danil sätter "J":et i Jämställdhet.


Det bjöds på tårta för födelsedagsbarnet.


Jag & Alec (en kille som får Mika att framstå som sur & tråkig).

Kommentarer
Postat av: P

Det ser ut som du haft roligt. P har varit på "vårfest" på din gamla skola och dansat med dina gammla "dagisfröknar"

Ha det bra och hälsa alla

2009-03-08 @ 01:27:49
Postat av: johannapanna

Men erika, vad hör jag, någon som tycker illa om mika :(??

Varför då?

Hehe ser ut som du har haft en bra helg, niceee! sköt om dig

puss

2009-03-08 @ 12:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0