The Duke of Norfolk.

Jag & Mon sitter på en närliggande pub just nu och ska se hur mycket en resa till Skottland skulle kunna kosta. Monika har idag fått besked om att hon är antagen till the University of Glasgow, och den 31 mars kommer det vara en dag för blivande studenter som får komma dit och kolla runt lite grann.
Jag planerar på att haka på henne dit, en chans att se Skottland säger man inte nej till, då Irlandresan inte kommer bli av p.g.a. att det är så fruktansvärt dyrt (fastän vi är så pass nära).
Vi planerar att åka buss dit, vara där i ca. 3 dagar, så att man kanske får en chans att se Loch-Ness monstret ;)

Igår var vi ute en stund med Monikas vänner då en tjej som heter Maddy fyllde 21 (kunde ganska snabbt räkna ut att jag är en utav de äldsta bland Monikas vänner här). 
Fick en chans att studera skräpmaten på engelska pubar. En rätt som hette "Toad in the hole" var rätt intressant att titta på. Engelsk korv som låg på något som liknade ugnspannkaka. Typ alla rätter innehöll korv (engelsk korv ser inte aptitretande ut). Kanske inte rätta stället för mig^^

Allt är bra här, förutom en liten förkylning som har börjat smyga sig på mig. Kommer bli väldigt irriterad om den slår ut för fullt till på lördag, då vi har planerat att gå till Fiddler's Elbow där de kommer ha ett stort (för-tidigt) firande av St. Patrick's Day. 

Lite bilder.


Ett ställe där Mon ska söka jobb på (och nej, det här finns inte i Kåge ;P)


Te på The Mock Turtle. 

  
EAT. Finns även i Brighton.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Kul om ni ska åka till Skottland.

Jag åkte på Loch Ness i höstas

Men såg inget odjur

Hälsningar

Kent

2009-03-15 @ 18:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0