Tisdag, Onsdag, Torsdag.

Okej, ska försöka göra en kort sammanfattning för den som är intresserad av hur mitt liv har varit de senaste dagarna ;P

Tisdag kväll - St. Patrick's Day.
Vi gick som sagt ut för att fira denna dag, roligt var att även Danil & Alec dök upp.

Vi skulle gå till Fiddler's Elbow, men där var det så smockat (21.00) att vi fick inte komma in. Vi tappade inte humöret för det, utan gick vidare för att hitta en pub som firade dagen. Det var inte svårt att hitta en pub, då de flesta pubar vi gick förbi (och det verkar som att det finns en pub/invånare i denna stad) hade affischer uppe om det speciella tillfället.
Vi hamnade i alla fall på en pub som var helt okej. Ingen live musik kanske, men vi hade trevligt ändå :). Vi räknade ganska fort ut att jag och Monika var två utav de få tjejer på den puben, resten var typ manliga studenter som tyckte att dagen var ett utmärkt tillfälle att festa.

Någon längre utekväll blev det inte, då vi skulle upp tidigt dagen därpå^^.

Onsdag - Oxford.
Väckarklockan ringde 5.00 och två skelleftetjejer klev yrvaket upp. Vi tog en buss som gick runt 6.00 in till centrum och satte oss på en parkbänk för att vänta på  7.00 bussen som skulle ta oss till London.
Cirkus 9.30 var vi på London Victoria Coach Station, där vi 30 min senare tog en buss vidare till Oxford.
12.00 var vi i Oxford.

Oxford... Ja, vad kan man säga om denna stad?
När man kommer in till centrum så höjer sig en massa torn upp mot skyn och pampiga, gamla byggnader visar sig. Monika som alltid är en utmärkt guide, berättade massa intressanta saker för mig om de olika byggnaderna, vet dock inte hur mycket jag tog in, då jag var yr och svimfärdig av hur mäktigt det var.

Vi gick i alla fall runt hela dagen och tittade. Vi var in på ett College-område, "Magdalen College" (där tydligen många framstående ex. skådespelare/skådespelerskor har bott). Området var helt otroligt. Först en stor, stor gammal byggnad med torn och en flod som gick runt området och deras stora grönområden. Nu räckte inte det för colleget heller, utan de har även en hord med hjortar på sina ägor (?!).
Vi strosade runt på området och tog en liten promenad längs J.R.R. Tolkien älskade att promenera under sin tid på Oxford.
Det gjordes även ett besök i collegets matsal, även känd för att vara matsal i vissa filmer om en ung trollkarl. En annan rolig sak med den matsalen är att där hänger en originalmålning av Elizabeth I.

Dagen avrundades på en pub, "The Eagle and Child", där J.R.R. Tolkien & C.S. Lewis brukade sitta och diskutera sina böcker över en pint.

Ca. 20.00 gick bussen till London. Kul med Londontrafiken även på kvällen (eller så inte..).

23.50 var vi återigen i Brighton.

(Jag ska försöka lägga upp bilder från Oxford lite senare när jag har starkare internetconnection.)

Torsdag.
Monika for och jobbade imorse och jag har bara tagit det lugnt här i lägenheten. Ska nu gå och göra mig i ordning, då vi ikväll ska på födelsedagsmiddag för Alec. Han har tydligen bokat halva delen av en indonesisk restaurang, och det räknas komma ca. 20-30 pers. (Förklaring: Att fylla 21 i det här landet är ungefär lika stort som 18+20+alla andra jämna årsdagar i Sverige).
Förhoppnigsvis ska jag och Monika lyckas boka Glasgowresan ikväll också ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0